تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 14235

ارسال لایحه دولت برای افزایش تعطیلات پایان هفته به دو روز

ارسال لایحه دولت برای افزایش تعطیلات پایان هفته به دو روز
سخنگوی دولت از ارسال لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی خبر داد که تعطیلات پایان هفته در همه شهرستان‌های کشور، مشابه تهران، به دو روز افزایش پیدا کند.
به گزارش ریحان نیوز، علی بهادری جهرمی در حیاط دولت اظهار داشت: امروز چهارشنبه، مصوبات متعددی به تصویب هیئت وزیران رسید که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم. بنابر پیشنهاد رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، دولت مصوب کرد که لایحه‌ای برای مجلس شورای اسلامی ارسال شود تا تعطیلات پایان هفته در همه شهرستان‌های کشور، مشابه تهران، به دو روز افزایش پیدا کند و خانواده‌ها در عموم شهرستان‌ها بتوانند از پایان هفته‌ها استفاده بهتری برای سفر‌های تفریحی و رسیدگی به سایر امور خانوادگی داشته باشند.
سخنگوی دولت تصریح کرد: مصوبه دیگری در هیئت وزیران به تصویب رسید که دولت در ازای بدهی‌هایی که به بخش‌های مختلف دارد، بتواند طرح‌های نیمه تمام یا در حال ساخت را به این طلبکاران واگذار کند که هم طرح‌های متوقف مانده که امکان تکمیل آن‌ها وجود نداشته است، انجام می‌شود، زیرا پیش از این نیز بار‌ها اعلام شده است که در کشورمان، طرح‌های بسیاری در ادوار مختلف، کلنگزنی شده و مقداری پیشرفت داشته، اما متوقف مانده است و مردم از آثار آن نمی‌توانند استفاده کنند؛ هم اینکه امکان تکمیل این طرح‌ها برای آن مجموعه‌های خصوصی یا عمومی غیر دولتی، فراهم می‌شود و هم بدهی‌های دولت از این مسیر، امکان تصفیه شدن دارد. به نوعی با یک تیر، دو نشان زده می‌شود و به فعال شدن بیشتر طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری برای تکمیل آن‌ها کمک می‌کند.
بهادری جهرمی، همچنین گفت: با توجه به اینکه در آستانه هفته کتاب هستیم، بنابر پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین نامه‌هایی برای حمایت از مجموعه ناشران، کتاب فروشان و دفاتر مطبوعاتی تصویب شد که بتوانند در مراکز و مجتمع‌های فرهنگی مختص به خود، فعالیت داشته باشند یا در اماکن مسکونی که به طور اختصاصی برای حوزه‌های مرتبط با حوزه نشر و چاپ کتاب است، فعالیت داشته باشند و از مزایای قانونی در این حوزه استفاده کنند و مشوق‌ها و حمایت‌های قانونی نیز برای این عزیزان در نظر گرفته شد.
سخنگوی دولت درباره یکی از مصوبات در نشست قبلی هیئت وزیران نیز اظهار داشت: مجموعه حمایت‌هایی از تیم ملی فوتبال و حضور آن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به تصویب رسید که به یکی از آن‌ها اشاره می‌کنم. در کنار حمایت از تیم ملی، برای استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت مناطق آزاد کیش و قشم در ایام جام جهانی، مصوب شد که مجوز واردات و تأمین فوری بعضی از تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های کیش و قشم، صادر تا سریع‌تر بهره برداری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Content Generator جمعه , 20 آبان 1401 - 17:30

Artificial intelligence creates content for the site, no worse than a copywriter, you can also use it to write articles. 100% uniqueness :). Click Here:👉 https://stanford.io/3FXszd0