تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
کد خبر : 14012

اجرای عملیات بهسازی خط ریلی کُهن شمال کشور

اجرای عملیات بهسازی خط ریلی کُهن شمال کشور
عملیات بهسازی قدیمی‌ترین خط ریلی شمال کشورتا پایان مهر تکمیل می‌شود.

 

به گزارش ریحان نیوز، راه آهن شمال با قدمت صد ساله، قدیمی‌ترین خطوط ریلی کشوراست که ماهانه بیش از ۵۵ هزار مسافرحومه‌ای و بین شهری از این خط ریلی گذر می‌کنند.
به منظور حفاظت و نگهداری از این خط ریلی بهسازی خطوط ازبرنامه‌های راه آهن شمال محسوب می‌شود که اجرای عملیات آن اکنون با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی بعد از ۱۵ سال کلید خورد.
رضایی رییس اداره خط راه آهن شمال گفت: عملیات بهسازی سَرَند با برداشت بستر روسازی، برداشت نخاله ها، زائده‌ها و خاک و مواردی که موجب شکستگی ریل شد، بصورت هوشمند اَلَک می‌شود دوباره به شکل بازده با امتیاز کاهش هزینه‌ها به خط ریلی باز می‌گردد.
مدیر کل راه اهن شمال با بیان اینکه عملیات بهسازی از ۲۰ مرداد آغاز شده و تا کنون بهسازی ۱۶ کیلومتر از مسیر ریلی صورت گرفته افزود: ۵ کیلومتر باقیمانده از مسیر نیز تا پایان مهر تکمیل می‌شود.
معصومی با اشاره به اینکه دستگاه سرند عملیات بهسارزی روزانه ۶۰۰ متر را رُفت و روب می‌کند خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد بهسازی راه آهن شمال ۳۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته که در صورت تعویض هر کیلومتر از مسیربه این میزان هزینه نیاز داشت.
یاد آور می‌شودغ در روند بهسازی خط ریلی شمال قطار‌ها در این مدت با ۱۵ دقیقه تاخیر به مقصد رسیدند که ارزش افزایش ایمنی بیشتر از زیان فرصت تاخیر اعلام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.