تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر : 10647

توت فرنگی شمال به بازار آمد

توت فرنگی شمال به بازار آمد
برداشت توت فرنگی در هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی مازندران آغاز شد.

 

به گزارش ریحان نیوز،سرپرست جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت توت فرنگی در هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی بابلسر، سیمرغ، قائمشهر، جویبار، ساری، بابل، نکا، بهشهر، سوادکوه، آمل و محمودآباد آغاز شد.

حسن عنایتی‌کلیجی با اشاره به فعالیت چهار مازندرانی در پرورش توت فرنگی، ادامه داد: کاماراسو، سلوا و پاجرو از ارقام اصلاح شده تجاری و اقتصادی مناسب تولید هستند که در فضای آزاد و گلخانه‌ای استان کشت و از اوایل سال تا اواسط تیرماه برداشت می‌شوند.

وی گفت: مازندران با تولید سالانه ۱۶ هزار تن توت فرنگی به ارزش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در جایگاه دوم تولید کشور قرار دارد.

عنایتی افزود: به‌کارگیری واریته‌های اصلاح شده و تجاری به جای ارقام محلی، تغییر شیوه کشت از حالت سنتی به کشت مدرن، برگزاری کارگاه‌های تخصصی توت فرنگی برای ارتقاء دانش فنی بهره‌برداران، بسته‌بندی و درجه‌بندی توت فرنگی برای فراهم کردن صادرات آن به سایر استان‌ها از جمله عواملی است که باعث افزایش میزان تولید محصول می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توسعه ارقام تجاری و اصلاح شده، نصب و راه‌اندازی پرکولینگ، توسعه مکانیزاسیون و تولید محصول سالم و ارگانیک از برنامه‌های در دست اقدام جهاد کشاورزی استان در راستای تولید این محصول است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.