تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر : 10644

ابلاغ اعتبار برای اشتغال و صندوق‌های توسعه استان‌ها

ابلاغ اعتبار برای اشتغال و صندوق‌های توسعه استان‌ها
رئیس امور استان‌ها و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور: ۶۸ هزار میلیارد تومان اعتبار امسال برای اشتغال و صندوق‌های توسعه استان‌ها ابلاغ شد.

 

به گزارش ریحان نیوز، رئیس امور استان‌ها و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به ابلاغ اعتبارات ۱۴۰۱ قانون بودجه از سوی رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت:۶۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال و صندوق‌های توسعه استان‌ها رقم خورد که سهم هر استان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان آورده اولیه تبصره ۱۸ یا مباحث اشتغال است.
نعمتی با بیان اینکه ۶۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به عنوان اعتبارات تسهیلات تکلیفی در قانون بودجه امسال مصوب شد، افزود: ۵۰ درصد این اعتبارات به هر استان اختصاص می‌یابد و ۵۰ درصد مابقی بر اساس شاخص‌های جمعیت و نرخ بیکاری بین استان‌ها توزیع می‌شود که سهم مازندران در این اعتبارات، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی، مجموع سهم مازندران از اعتبارات تبصره ۱۸ و ۱۶ را حدود ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
رئیس امور استان‌ها و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه اگر به این‌ها اعتبارات عمرانی، استانی مازندران را اضافه کنیم بیش از ۳۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد گفت: در این استان سهم اعتبارات عمرانی استان از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که نشان دهنده توجه دولت و سازمان برنامه و بودجه به همه استان ها، به خصوص مازندران است.
نعمتی با بیان اینکه رشد اقتصادی امسال برای کشور ۸ درصد پیش بینی شد و برای مازندران نیز ۵/۷ درصد است، گفت: این اعتبارات استانی در راستای پشتیبانی بخش‌هایی مانند کشاورزی، خدمات، صنعت و معدن که به رشد اقتصادی کمک می‌کنند، در نظر گرفته شد.

استفاده از فضای مربوط به زیرساخت توسعه صادرات در مازندران

رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نیز در این مراسم، استفاده از فضای مربوط به زیرساخت توسعه صادرات، سند آمایش، توجه به امکانات اولیه ورزشی را از جمله موارد در دستور کار عنوان کرد.
مفید غلامی راد افزود: مازندران ظرفیت‌های متفاوتی دارد و باید از همه آن‌ها استفاده بهینه داشته باشیم و با یکپارچگی، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت به اهداف مورد نظر دست یابیم.

راه‌های جهت گیری قانون بودجه در استان‌ها

رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران هم گفت:در بحث جهت گیری قانون بودجه ۱۴۰۱، برنامه محوری برای رسیدن به اهداف، رشد اقتصادی، تخریب جنگل‌ها و تغییر کاربری اراضی، فقدان صنایع تکمیلی در حوزه کشاورزی و عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری بسیار اهمیت دارد.

فرج الله فتح اله پور افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران متولی مباحث بودجه ریزی و نظارت در حوزه‌های مختلف است و در توسعه کشور نقش کلیدی دارد.
در پایان این آیین از تلاش ۴ ساله غلامی راد، قدردانی و فتح اله پور رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.