تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر : 10423

معصومه مریخ

افتتاح پروژه اصلاح و بازسازی خط انتقال «بهنمیر به گیلخواران» جویبار در تابستان ۱۴۰۱

افتتاح پروژه اصلاح و بازسازی خط انتقال «بهنمیر به گیلخواران» جویبار در تابستان ۱۴۰۱
رئیس آب و فاضلاب جویبار وجود برخی مشکلات با شهرداری بهنمیر و اداره راه را علت تعویق پروژه اصلاح و بازسازی خط انتقال بهنمیر به گیلخواران عنوان کرد و گفت: این پروژه در تابستان ۱۴۰۱ افتتاح و مشکل منطقه گیلخواران جویبار مرتفع می‌شود.

به گزارش ریحان نیوز از جویبار،  پیمان ابراهیمی رئیس آب و فاضلاب شهرستان جویبار در بازدید از شبکه آبرسانی این شهرستان با بیان اینکه اصلاح و بازسازی خط انتقال بهنمیر به گیلخواران از یک سال پیش شروع شده و تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: انتظار داشتیم تا پایان سال شاهد افتتاح این پروژه باشیم ولی با مشکلاتی که با شهرداری بهنمیر و اداره راه داشتیم این پروژه به تعویق افتاد.

 وی گفت: این پروژه در تابستان ۱۴۰۱ افتتاح و مشکل منطقه گیلخواران جویبار مرتفع می‌شود.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان جویبار افزود: حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

رئیس آب و فاضلاب جویبار با اشاره به پروژه احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی شهر کوهی‌خیل و روستاهای اطراف اظهار کرد: تامین اعتبار این پروژه انجام شده و بعد از انتخاب پیمانکار هر چه سریع‌تر این پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

ابراهیمی احداث ساختمان اداری شرکت آب و فاضلاب جویبار را از دیگر پروژه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: با وجود پیگیری‌های چند ساله توانستیم در آبان‌ماه سال جاری عملیات عمرانی این پروژه را شروع و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی هزینه انجام شده این پروژه را حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی اعلام کرد و افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۱ ساختمان آب و فاضلاب جویبار افتتاح می‌شود.

رئیس آب و فاضلاب جویبار با بیان اینکه فرسودگی شبکه لوله گذاری در شهرستان جویبار و روستاها بسیار زیاد است، اظهار کرد: ۱۵ کیلومتر لوله برای ۵ روستا به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است و این کار به صورت مشارکتی با اهالی روستا انجام می‌شود.

 وی افزود: اگر در زمان کوتاهی به مدت دو ماه این کار انجام گیرد، می‌توانیم تحویل همان تعداد لوله‌ها را به روستاهای دیگر که فرسودگی شبکه بسیار شدید دارند تکرار کنیم.

 ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: پیگیری احداث مخزن ایستگاه پمپاژ میانملک، میستان و زغال منزل بعد از افتتاح اصلاح خط انتقال بهنمیر به گیلخواران، اجرای خط انتقال سایز ۲۸۰ به طول ۷ کیلومتر از سه راه میارکلا به ایستگاه درکاسر و پهناب، اجرای خط انتقال از روستای خرم آباد ساری به مخزن و چاه شماره ۳ پهناب، حفر یک حلقه چاه در روستای تیرکلا یا آبکسر و تجهیز و بهره‌برداری از مخزن ۲ هزار متر مکعبی مسکن مهر میارکلا از جمله برنامه‌های آب و فاضلاب شهرستان جویبار در سال ۱۴۰۱ است.

رئیس آب و فاضلاب جویبار از اختصاص بودجه محرومیت زدایی ۴ میلیارد تومانی به شهرستان جویبار خبر داد و گفت: این اعتبار جهت آبرسانی به روستاهای محروم بالا زرین کلا، زغال منزل، لاریم، بیزیکی و منطقه چپکرود با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و سپاه استان اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح شبکه توزیع آب و رفع گرفتگی رسوب و لوله‌گذاری جدید جزو برنامه‌های سالانه شرکت آب و فاضلاب جویبار است و به طور میانگین هر ساله ۳۰ ـ ۲۰ کیلومتر با مشارکت مردم و روستاها انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.