تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
کد خبر : 8672

افزایش سرمایه گذاری و حجم اقتصادی کشور نیازمند فناوری و نوآوری

افزایش سرمایه گذاری و حجم اقتصادی کشور نیازمند فناوری و نوآوری

معاون فناوری و نوآوری کشور در بابل: برای رشد سرمایه گذاری و افزایش حجم اقتصادی باید به سمت فناوری و نوآوری گام برداریم. به گزارش ریحان نیوز، دوازدهمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش با هدف رشد و توسعه دانش و فناوری اطلاعات و انتقال آخرین تجارب و دستاورد‌های پژوهشی و صنعتی به میزبانی دانشگاه

معاون فناوری و نوآوری کشور در بابل: برای رشد سرمایه گذاری و افزایش حجم اقتصادی باید به سمت فناوری و نوآوری گام برداریم.

به گزارش ریحان نیوز، دوازدهمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش با هدف رشد و توسعه دانش و فناوری اطلاعات و انتقال آخرین تجارب و دستاورد‌های پژوهشی و صنعتی به میزبانی دانشگاه علوم وفنون مازندران در سالن کنفرانس مخابرات استان آغاز شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این همایش با بیان اینکه برای رشد سرمایه گذاری و افزایش حجم اقتصاد باید ساز و کار‌های سنتی را کنار بگذاریم گفت: برای رشد سرمایه گذاری، باید به سمت ساختار‌های متصل به فناوری و نوآوری گام برداریم.

سید ستار هاشمی افزود: بی عدالتی در سیر تحولات فناوری باعث نابرابری اقتصادی در جهان شده است.

وی گفت: بسیاری از کشور‌ها، حجم اقتصادی خود را گسترش داده و از سایر رقبایشان پیشی گرفته اند و کشور‌هایی که به این امر نپرداخته اند دچار عقب ماندگی شده اند.

هاشمی افزود: باید ساز وکار‌های سنتی را کنار بگذاریم و برای رشد سرمایه گذاری به سمت ساختار‌های متصل به فناوری و نوآوری حرکت کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت:امروزه نقش تحول دیجیتال در رشد اقتصادی کشور‌ها به کمک بهره وری نیروی کار و سرمایه به عنوان دو عامل تأثیرگذار، یک واقعیت و یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: به استناد آمار و پیش بینی‌های انجام شده، سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۳ تریلیون دلار خواهد بود و ما باید دریابیم که در کجای این جهان ایستاده ایم و سهم ما از این افزایش به چه میزان است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: مؤلفه بسیار مهم دیگر هوش مصنوعی است که اقدامات قابل توجهی در این زمینه در کشور صورت پذیرفته است.

هاشمی با اشاره به اینکه شهر هوشمند موجب بهبود کیفیت زندگی مردم شده  است و توسعه آن می تواند به توسعه پایدار و رونق تولید کمک شایانی کند، افزود:شهر هوشمند یکی از شاخص‌های مهم در تحول اقتصاد دیجیتال است.

وی گفت: ارتقای امنیت و حریم خصوصی افراد از موارد بسیار مهم در حوزه فناوری است که در پروسه رشد اقتصادی نباید از آن غفلت شود.

توسعه مازندران با استفاده از ایده‌های پژوهشگران

استاندار مازندران در این همایش برضرورت توسعه پژوهش در مازندران تاکید کرد و گفت: برای رفع برخی از چالش‌های جدی استان و تسریع در گره گشایی از مشکلاتی که مردم را رنج میدهد، به پژوهش‌های اصیل، علمی و جهت دهنده نیاز داریم.

حسینی پور با بیان اینکه بدون برنامه نمیتوان اعتلای استان در بخش‌های راهبردی را رقم زد افزود: تحقیقات عالمانه و دانشگاهی در تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده بسیار موثر است.

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های نخبگان علمی مازندران و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: برای توسعه استان از ایده‌های پژوهشگران استفاده ویژه خواهیم کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه توسعه فناوری دراستان از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: ایجاد شهر الکترونیک در مازندران در الویت است.

این کنفرانس به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم و فنون مازندران برگزار میشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.