تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر : 3617

تدوین “اطلس آموزشی” مدارس استثنایی مازندران

تدوین “اطلس آموزشی” مدارس استثنایی مازندران

به گزارش ریحان نیوز،سیدحسین قاسمی گفت: دانش‌آموزانی‌که به نحوی برای دریافت آموزش نیاز به خدمات ویژه داشته، با عنوان “دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه” در قالب گروه‌های مختلف تحت پوشش این اداره از جمله دانش‌آموزانی با آسیب‌های بینایی و شنوایی، مشکلات رفتاری مانند اوتیسمی‌ها و دارای معلولیت‌های پایدار قرار دارند. رییس آموزش و پرورش استثنایی مازندران

به گزارش ریحان نیوز،سیدحسین قاسمی گفت: دانش‌آموزانی‌که به نحوی برای دریافت آموزش نیاز به خدمات ویژه داشته، با عنوان “دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه” در قالب گروه‌های مختلف تحت پوشش این اداره از جمله دانش‌آموزانی با آسیب‌های بینایی و شنوایی، مشکلات رفتاری مانند اوتیسمی‌ها و دارای معلولیت‌های پایدار قرار دارند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه ارائه خدمات به دو شکل انجام می‌شود افزود: در مرحله نخست، ۲ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز با معلولیت‌های شدید در مدارس استثنایی در ۹۵ واحد، ۵۳ مدرسه استثنایی و ۴۲ مرکز آموزشی توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری – آموزشی ارائه خدمت شده و علاوه بر آن حدود ۸ هزارنفر با معلولیت‌های خفیف‌تر و یا پایه‌های بالاتر تحت پوشش این اداره در مدارس عادی درس خوانده و برای آن‌ها برنامه آموزشی جبرانی، توانبخشی و معلم رابط در نظر گرفته و همچنین هزینه‌های درمانی، توانبخشی و ویلچر و واکر، عینک، سمعک و اعضای مصنوعی تامین می شود.
قاسمی به مشکلات این دسته از دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: آموزش فردی یا IVP انجام شده و برخی مواقع روش‌های آموزشی در یک کلاس درس با توجه به تعداد دانش‌آموزان، متفاوت برگزار می‌شود تا آن‌ها از تحصیل و آموزش بازنمانند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به شرایط جدید و شیوع کرونا گفت: با توجه به روش آموزش فردی و حضور سه تا هفت دانش آموز در کلاس‌ها بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی، شرایط خاصی را به وجود نیاورده است، اما برخی از آن‌ها مانند بچه‌های دارای سندروم داون که به‌طور ژنتیکی مشکلات تنفسی داشته و آسیب‌پذیرتر هستند، در گروه ریسک قرار گرفته و آموزش حضوری آن‌ها حذف شد.
قاسمی، با اشاره به تدوین “اطلس آموزشی” در دوران کرونایی و ارسال کاربرگ‌های مخصوص به مدارس استثنایی مازندران با هدف ارائه راهکار آموزشی ویژه برای هر دانش‌آموز افزود: برای دانش‌آموز سندرم داون، آموزشی صد در صد غیرحضوری و والد محور درنظر گرفته شده که شرط لازم، فراگیری آموزش‌های لازم توسط یکی از والدین برای همراهی با دانش‌آموز بر اساس درسنامه است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی مازندران از اجرای طرح ویژه آموزش استثنایی در دوران کرونا و تقسیم بندی آن‌ها خبر داد و گفت: بر این اساس دانش‌آموزان به سه دسته کلی شامل آموزش غیرحضوری و مجازی (سندرم داون)، آموزش حضوری (آموزش خط بریل برای دانش‌آموزان نابینا) و آموزش ترکیبی که بیشتر دانش آموزان از روش بهره‌مند هستند، تقسیم شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.